B. Πατουλίδου: Θα είναι μία δύσκολη χρονιά “ανάνηψης” για τον τουρισμό – Ο ΟΤΘ κατάφερε να διατηρήσει την εικόνα της πόλης διεθνώς

B. Πατουλίδου: Θα είναι μία δύσκολη χρονιά “ανάνηψης” για τον τουρισμό – Ο ΟΤΘ κατάφερε να διατηρήσει την εικόνα της πόλης διεθνώς

Οι πληγές στον τουρισμό της χώρας μας από την πανδημία είναι μεγάλες και η αβεβαιότητα κυριαρχεί στον κλάδο λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου του 2021!

Η Βούλα Πατουλίδου αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης θεωρεί ότι το 2021 θα είναι «μία δύσκολη χρονιά “ανάνηψης”» για τον τουρισμό.

Η Βούλα Πατουλίδου απαντά σε 10 ερωτήσεις για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης και τον τις κινήσεις του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης που θα βοηθήσουν στην ανάκαμψη του τουρισμου:

 

1.Πόσο δύσκολη εκτιμάται ότι θα είναι η φετινή χρονιά για τον τουρισμό της Θεσσαλονίκης;

Όχι όσο το 2020 αλλά θα είναι μία δύσκολη χρονιά “ανάνηψης”. Θα ήθελα να αποφύγω την λέξη αβεβαιότητα αλλά η εξέλιξη του τουρισμού είναι άμεσα συνδεδεμένη και με την ένταση της πανδημίας αλλά και με τους εμβολιασμούς που ευελπιστούμε να γίνουν με γρήγορους ρυθμούς.

2.Τι είδους βοήθεια μπορεί να προσφέρει ο Οργανισμός στους επαγγελματίες του τουρισμού;

Ο ρόλος του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι η προβολή της Θεσσαλονίκης.

Η ευθύνη που συνεπάγεται ο ρόλος μας αυτός ήταν ακόμη μεγαλύτερη την περίοδο της πανδημίας. O OΤΘ με τα ψηφιακά εργαλεία που ήδη είχε αναπτύξει τα προηγούμενα χρόνια, ήταν έτοιμος κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συνέχισε απρόσκοπτα να προβάλλει και να προωθεί τον προορισμό. Με μία σειρά στοχευμένων κινήσεων κατάφερε όχι απλά να  διατηρήσει ή να υπενθυμίσει την εικόνα της πόλης στον μελλοντικό επισκέπτη αλλά και να κερδίσει την προσοχή σε αγορές που στο παρελθόν ήταν αποδυναμωμένες.

3.Εκτιμάτε ότι το προτεινόμενο διαβατήριο εμβολιασμού για τον κορωνοϊό θα συμβάλει στη τουριστική ανάπτυξη;

Είμαστε από τις χώρες που η οικονομία της βασίζεται στον τουρισμό.   Αντιλαμβανόμαστε όλοι τι σημαίνει να χαθεί ακόμα μια σαιζόν. Πριν συζητήσουμε για ελεύθερη διακίνηση των εμβολιασμένων θα πρέπει να απαντηθούν ερωτήματα όπως: Μπορούν να διεκδικήσουν προνόμια όσοι έχουν περάσει την ασθένεια και έχουν αναπτύξει αντισώματα; Μπορούν οι εμβολιασθέντες να μεταδώσουν περαιτέρω τον ιό; Αν δεν ξεκαθαρίσουν αυτά τα ερωτήματα δεν μπορούμε να μιλήσουμε για διαβατήριο ή πιστοποιητικό εμβολιασμού.

4.Πότε εκτιμάτε ότι θα σταθεροποιηθεί η κατάσταση στον τουρισμό;

Είμαι αισιόδοξη.. Ο ελληνικός τουρισμός κατέγραψε ισχυρές απώλειες. Η εμπειρία των τελευταίων δεκαετιών έχει δείξει πως ο τουρισμός είναι μία δραστηριότητα που βρίσκεται σε ανοδική τάση και ανακάμπτει γρήγορα από τις υφέσεις. Αν αξιοποιήσουμε την ευκαιρία που παρουσιάζεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, και εμβολιαστεί ικανό μέρος του πληθυσμού στην Ευρώπη ώστε να αρθούν οι συνθήκες ασφαλείας,  η τουριστική βιομηχανία μπορεί να αντικρίσει με αισιοδοξία το 2022.

5.Η Θεσσαλονίκη για τους περισσότερους τουρίστες αποτελεί πέρασμα για περιοχές όπως είναι η Χαλκιδική. Πως θα πείσετε να συμπεριλήφθη η πόλη στα τουριστικά προγράμματα για διαμονή;

Την προηγούμενη χρονιά καταφέραμε και πραγματοποιήσαμε στη Θεσσαλονίκη το FVW WorkShopGreece 2020. 40 Γερμανοί εκπρόσωποι του τουρισμού φιλοξενήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική. Ο Οργανισμός Τουρισμού Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουρισμού Χαλκιδικής και ο Δήμος Θεσσαλονίκης ένωσαν την δυνάμεις τους για την προβολή των δύο προορισμών. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες που ασχολούνται μεταξύ άλλων με τον τουρισμό πόλεων και τον συνεδριακό τουρισμό μπορούν να αφουγκραστούν τα πλεονεκτήματα των δύο περιοχών προκειμένου να παρουσιάσουν στους πελάτες τους δύο προορισμούς με τα πιο ελκυστικά επιχειρήματα ανεβάζοντας με αυτό τον τρόπο τη ζήτηση. Παρόμοιες κοινές κινήσεις των δύο περιοχών είναι και στην στρατηγική προβολής που ακολουθούμε.

6.Ποιος είναι η σχεδιασμός σας για τον θεματικό τουρισμό και σε ποιους τομείς μπορεί να αναπτυχθεί στη Θεσσαλονίκη;

Η Θεσσαλονίκη είναι ένας αναγνωρίσιμος προορισμός που έχει τουριστικό πλούτο και πλεονεκτήματα έναντι άλλων περιοχών. Είναι κοιτίδα εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ιστορία, γαστρονομία, αγορά, διασκέδαση αποτελούν πλεονεκτήματα που ενισχύουν την κοινωνικοοικονομική δραστηριότητα και βιωσιμότητα της πόλης πετυχαίνοντας τουρισμό καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.  Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται σε συνεδριακό εκθεσιακό και αγοραστικό πόλο. Ήδη η ανάπτυξη και προώθηση του θεματικού τουρισμού όπως είναι ο θρησκευτικός, ο Προσκυνηματικός ο αθλητικός ο αγροτουριστικός και πολλοί άλλοι έχουν βάλει την πόλη στον παγκόσμιο χάρτη. Μία  από τις παραγωγές μας μέσα στο διάστημα της πανδημίας ήταν το «RuralStories». Ένα βίντεο που  προάγει το ισχυρό μήνυμα της ανάπτυξης της υπαίθρου μέσα από τον τουρισμό με μεγάλη απήχηση. Την καμπάνια σχεδίασε και υλοποίησε ο ΟΤΘ και προωθήθηκε σε περισσότερες από 20 χώρες εντός και εκτός Ευρώπης. Παρόμοιες παραγωγές για τις διάφορες μορφές τουρισμού που προσφέρει η πόλη θα πραγματοποιήσουμε στο μέλλον.

7.Δεδομένου ότι κάποιες περιοχές που θα μπορούσαν να συμβάλουν τουριστικά βρίσκονται σε εγκατάλειψη, όπως για παράδειγμα το Δέλτα Αξιού, πως μπορεί ο Οργανισμός να συμβάλλει στην αξιοποίηση τους;

Δυστυχώς το πρόβλημα με την ανεξέλεγκτη απόθεση απορριμμάτων και αποβλήτων είναι υπαρκτό και με τους περιορισμούς που ισχύουν για τις μετακινήσεις οι επιτήδειοι κινούνται ανενόχλητοι και έχει γίνει χειρότερο .Δεν συμβαίνει  μόνο στο Δέλτα Αξιού που είναι ένας πανέμορφος τόπος. Δεν δέχομαι ότι είναι σε εγκατάλειψη και να είστε σίγουροι πως οι αρμόδιοι φορείς έχουν λάβει τα μέτρα τους για την πάταξη του φαινομένου. Ο ΟΤΘ παρα ταύτα προβάλλει προωθεί και συμπεριλαμβάνει στις δράσεις του, όλες τις περιοχές που μπορούν να προσελκύσουν τουρισμό. Σας παραπέμπω πάλι στο RuralStories

8.Υπάρχει υποστήριξη του Οργανισμού σε φορείς ή συλλόγους για τη διοργάνωση αγώνων (μοτοσικλέτας, αυτοκινήτου, σκαφών κλπ) ώστε να συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης;

Φυσικά και υπάρχει. Προσπαθούμε με κάθε δυνατό και εφικτό τρόπο να στηρίζουμε διοργανώσεις που μπορούν να προσελκύσουν εσωτερικό και διεθνή τουρισμό.

9.Υπάρχει σχεδιασμός για την υποστήριξη φορέων που διαχειρίζονται αθλητικές εγκαταστάσεις σε όμορους νομούς για την διεκδίκηση μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων που θα φέρουν τουρισμό και στη Θεσσαλονίκη; (Παράδειγμα: Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών για τη διεκδίκηση αγώνων Motogp ή SuperBike που συγκεντρώνουν μεγάλο όγκο επισκεπτών οι οποίοι θα καταλύσουν κυρίως στη Θεσσαλονίκη)

Υπάρχει σχεδιασμός υποστήριξης φορέων και δράσεων κάθε μορφής διοργάνωσης που θα προβάλλει άμεσα ή έμμεσα την πόλη.

10.Λιμάνι – Κρουαζιέρα – Ελλιμενισμός VIP σκαφών: Πιστεύεται ότι μπορεί να αναπτυχθεί περισσότερο το λιμάνι ώστε να γίνει πιο ελκυστικό στη κρουαζιέρα ή στον ελλιμενισμό VIP σκαφών που θα ανεβάσουν το τουριστικό επίπεδο της πόλης;

Στόχος είναι να  έρχονται στη Θεσσαλονίκη δεκάδες μικρά κρουαζιερόπλοια, τα οποία είναι γνωστά ως luxury. Αυτά συνήθως μεταφέρουν από 2.500 έως 4.000 τουρίστες και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυτήν τη στιγμή διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για τον ελλιμενισμό τους.

Στο μέλλον, όταν γίνουν τα απαραίτητα έργα και αναπτυχθεί περαιτέρω το λιμάνι της, σχεδιάζεται να ελλιμενίζονται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν ακόμα και 6.000–7.000 τουρίστες.

 

Συνέντευξη: στον Κώστα Μπούρη