
Θεσσαλονίκη: Αποκαλυπτήρια στις 8 Σεπτέμβρη για το Ασημένιο Βέλος
Το πολυαναμενόμενο «Ασημένιο Βέλος», η αμαξοστοιχία Frecciargento ETR 485, της ιταλικής εταιρείας FSItaliane αναμένεται να βρίσκεται στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκη το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, στις 9 το πρωί.
Η αμαξοστοιχία που θα αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς της ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενταγμένη στον ιταλικό όμιλο, αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό.
Μοναδική παραφωνία αποτελεί πως αυτό θα γίνει μόλις η ΕΡΓΟΣΕ παραδώσει τη διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, σε όλο το μήκος της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η πρώτη λοιπόν αμαξοστοιχία, το ιταλικό «ασημένιο βέλος» θα αφιχθεί στη Θεσσαλονίκη στις 27 ή στις 28 Αυγούστου όπου και θα περιμένει, για να κάνει το ντεμπούτο του στο ελληνικό δίκτυο, το Σάββατο 8 Σεπτεμβρίου, ημέρα εγκαινίων της 83ης ΔΕΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το τρένο θα το συνοδεύσουν Έλληνες τεχνικοί από τα σύνορα Σλοβενίας – Κροατίας μέχρι τα ελληνικά σύνορα. Οι Έλληνες τεχνικοί θα έχουν μία ολιγοήμερη εκπαίδευση στην Ιταλία. Κατά το προηγούμενο διάστημα Έλληνες μηχανοδηγοί επίσης εκπαιδεύτηκαν στην Ιταλία ενώ Ιταλοί τεχνικοί πρόσφατα έχουν επιθεωρήσει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για την υποδοχή του «Frecciargento», που συμβολίζει τη νέα εποχή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, ο ΟΣΕ κάνει το κάτι παραπάνω στους χώρους του Ν.Σ.Σ., φρεσκάροντας με ένα lifting το χώρο της αποβάθρας, της αίθουσας VIP και τους χώρους υποδοχής επιβατών. Το «ασημένιο βέλος», στις 8/9, πανηγυρικά, θα κάνει το πρώτο του επίσημο δρομολόγιο στην Ελλάδα, από Θεσσαλονίκη μέχρι Κατερίνη, αναπτύσσοντας ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ/ώρα.
Το τρένο θα μείνει στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη για το διάστημα της 83ης Διεθνούς Έκθεσης και στη συνέχεια θα επιστρέψει προσωρινά στην Ιταλία, καθώς δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη (σ.σ. μέχρι το Δομοκό). Τα έργα αναβάθμισης της γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός αναμενόταν να παραδοθούν τον Ιούνιο του 2018, ημερομηνία που μετατέθηκε για το φθινόπωρο, χωρίς όμως να συμπεριλαμβάνονται ως τότε τα συστήματα ETCS και φωτοσήμανσης.