
Πόση ώρα πρέπει πραγματικά να περιμένεις τη μηχανή σου, να ζεσταθεί τον χειμώνα;
Το ζέσταμα της μοτοσικλέτας κυρίως το χειμώνα αποτελεί αγαπημένο θέμα συζήτησης πολλών μοτοσικλετιστών. Άλλοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να ξεκινάς στο λεπτό και άλλοι όταν πλέον αρχίζει να …βράζει το μηχανάκι.
Ποιος είναι όμως ο ιδανικός χρόνος ζεστάματος της μηχανής σου; Για να το ανακαλύψει το Activeman.gr ρώτησε τον μηχανικό Δημήτρη Μερεμετσάκη της Yamaha Μερεμετσάκης.
«Οι σύγχρονες μοτοσικλέτες έχουν ηλεκτρονικό τσοκ που σημαίνει με απλά λόγια ότι ένας αισθητήρας διαβάζει τη θερμοκρασία του παραφλού και ανάλογα κλείνει μια βαλβίδα μέχρι να έρθει ο κινητήρας στη κανονική του θερμοκρασία» εξηγεί ο κ. Μερεμετσάκης.
Πότε όμως ξεκινάμε τη μηχανή;
«Κανονικά πρέπει να κλείσει το τσοκ για να ξεκινήσουμε. Σε κάποιες μηχανές υπάρχει ένδειξη στο ταμπλό, σε κάποιες άλλες όχι, επομένως ακούμε το ρελαντί που πέφτει στο κανονικό του ρυθμό και τότε ξεκινάμε» λέει ο κ. Μερεμετσάκης.
Όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Οι πιεσμένοι ρυθμοί της ζωής μας κάνουν να ξεκινάμε σχεδόν αμέσως κάτι που σίγουρα δεν κάνει καλό στον κινητήρα: «Ανάλογα με το πόσο κρύος είναι ο καιρός ο χρόνος ζεστάματος είναι το λιγότερο ένα με δύο λεπτά περίπου. Θα πρέπει να προσέξουμε τον κινητήρα να μην είναι πολύ κρύος ώστε να μπορεί να δεχθεί ταχύτητα χωρίς να χτυπάει. Να έχουμε περίπου 1000 στροφές, ανάλογα με τη μηχανή και θερμοκρασία στους 80 βαθμούς το λιγότερο για να ξεκινήσουμε».
Σημαντικό είναι, επισημαίνει ο κ. Μερεμετσάκης να έχουμε τη μηχανή στο ζέσταμα στον ορθοστάτη (αν έχουμε) και όχι στον πλαγιοστάτη, ώστε τα λάδια να δουλέψουν συμμετρικά στον κινητήρα.
Ο κ. Μερεμετσάκης επισημαίνει ότι πρέπει σε κάθε περίπτωση να ξεκινάμε ομαλά, ανεβάζοντας ταχύτητα και στροφές σταδιακά μέχρι να ζεσταθεί πλήρως ο κινητήρας και να μπορεί να δώσει κανονικά.
ΠΗΓΗ: Activeman.gr