ΟΛΘ: Άμεση …αναστήλωση στο «σάπιο» λιμάνι. Επιστρέφουν μεγάλες ναυτιλιακές! (Video)

ΟΛΘ: Άμεση …αναστήλωση στο «σάπιο» λιμάνι. Επιστρέφουν μεγάλες ναυτιλιακές! (Video)

Του Κώστα Μπούρη

Τρεις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες που είχαν διακόψει, στο πρόσφατο παρελθόν, τις δραστηριότητες τους, λόγω της κακής κατάστασης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επανέρχονται. Αυτό ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου, μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Σωτήρης Θεοφάνης, χαρακτηρίζοντας την ενέργεια αυτή ως μια από τις τρεις μικρές νίκες που πέτυχε ο νέα διοίκηση, μέσα από τον κυκεώνα προβλημάτων που αντιμετωπίζει καθημερινά για να αποκαταστήσει την εύρυθμη λειτουργία του Οργανισμού.

Ο κ. Θεοφάνης θέλοντας να δώσει μια νότα αισιοδοξίας αναφέρθηκε στις τρεις μικρές νίκες, μεταξύ των οποίων  είναι η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πλοίων από πέντε μέρες σε μια.

Και αν όλα αυτά φαντάζουν μικρά προβλήματα, ο κ. Θεοφάνης, όπως και όλα τα μέλη της διοίκησης δεν έκρυψαν την αγανάκτηση τους για τη κατάσταση του εξοπλισμού που παρέλαβαν, με αποτέλεσμα να εγκρίνουν 27 εκ. για την άμεση αποκατάσταση!

Η νέα διοίκηση του ΟΛΘ, αποκάλυψε στη συνέντευξη Τύπου προβλήματα που ήδη  γνώριζε ο ναυτιλιακός και επιχειρηματικός κόσμος. Χρόνια προβλήματα που είχαν αφήσει το λιμάνι πολύ πίσω από τις εξελίξεις με αποτέλεσμα να χάνει συνεχώς πελάτες!

«Τρεις μεγάλες εταιρείες αποφάσισαν να συμπράξουν φιλοδοξώντας να καταστήσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεγάλο κόμβο μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Είμαστε πεπεισμένοι πως θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες και θα πετύχουμε τους στόχους μας συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε ο κ. Θεοφάνης τονίζοντας πως ήδη, εντός τριών εβδομάδων από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Διοίκησης, φάνηκαν τα πρώτα μικρά, αλλά σαφή, δείγματα γραφής, αναφορικά με τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας και του λιμανιού.

Στα άμεσα σχέδια της νέας διοίκησης είναι η προμήθεια δύο νέων γερανογεφυρών που θα παραληφθούν σε 18 μήνες και θα αντικαταστήσουν τις παλιές, ενώ παράλληλα θα επισκευαστούν οι άλλες τρεις γερανοφόρος. Ακόμα θα γίνει άμεση προμήθεια 12 οχημάτων μεταφοράς κοντέινερ καθώς και επισκευές των παλιών.

Η στρατηγική της ΟΛΘ ΑΕ, όπως τόνισε ο κ. Θεοφάνης, περιλαμβάνει τους ακόλουθους άξονες:

– Αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού

-Προμήθεια υπερσύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων

– Αναδιοργάνωση της ΟΛΘ ΑΕ και ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας

-Άμεση έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων με αιχμή του δόρατος την επέκταση του 6ου Προβλήτα και τη δημιουργία υποδομής για την εξυπηρέτηση πλοίων New Panamax και την προσέγγιση κύριων γραμμών

-Ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκτός λιμανιού (beyond the port activities).

Την τρέχουσα περίοδο, σύμφωνα με την Διοίκηση, αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση σε όλα τα Τμήματα της ΟΛΘ ΑΕ, προκειμένου να γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας. «Το προσωπικό, στη συντριπτική του πλειοψηφία, ανταποκρίνεται με φιλότιμο και προθυμία στις νέες συνθήκες και στις νέες απαιτήσεις και αυτό συμβάλλει στην αισιοδοξία μας», σημείωσε ο Θεοφάνης.

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS, Boris Wenzel, ανέφερε πως βασική προτεραιότητα της νέας Διοίκησης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών του λιμένα, που έχουν πληγεί από την έλλειψη αξιοπιστίας και τους μεγάλους χρόνους αναμονής. «Η Terminal Link SAS, αξιοποιώντας την διεθνή εμπειρία της, μπορεί να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει με τον πιο έγκαιρο και αποτελεσματικό τρόπο τις ελλείψεις που καταγράφηκαν και να αναβαθμίσει ταχύτατα τις προδιαγραφές λειτουργίας του Λιμένα Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners GmbH και μέλος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Alexander-Wilhelm Von Mellenthin, τόνισε: «Το ενδιαφέρον μας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014 και αναλύοντας στοιχεία, που συνδέονται με τη δυναμική και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, πειστήκαμε ότι το λιμάνι θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα κατακτώντας μία βιώσιμη και ανταγωνιστική θέση στην αγορά. Είμαστε ενθουσιασμένοι διότι σήμερα, μαζί με τους εταίρους της κοινοπραξίας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε από κοινού τις δυνατότητες του λιμανιού και να το καταστήσουμε έναν δυναμικό παράγοντα στη λιμενική αγορά της Μεσογείου με ισχυρή σύνδεση με την ελληνική και βαλκανική ενδοχώρα». Η DIEP GmbH, σύμφωνα με τον κ. Mellentthin, είναι μια γερμανική εταιρεία διαχείρισης εναλλακτικών επενδύσεων, η οποία δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων και κλάδους της βιομηχανίας.

Το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Arthur Davidyan, τόνισε πως αν και η Belterra Investments κατέχει το μικρότερο ποσοστό (20%) στην κοινοπραξία, αυτή φιλοδοξεί να διαδραματίσει τον πλέον καθοριστικό ρόλο στην διάχυση της προστιθέμενης αξίας, που θα προκύψει από τη ανάπτυξη του Λιμένα, στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.  «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του Λιμένα, ώστε να αναδειχθεί, αφενός, σε ηγέτη στο χώρο των επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα και στον τομέα παροχής υπηρεσιών στις εμπορευματικές μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου και, αφετέρου, σε πύλη των Βαλκανίων .

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Rui Pinto, επισήμανε ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, προσθέτοντας πως η Διοίκηση είναι αποφασισμένη να το εκσυγχρονίσει χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Για την Τρίτη βάρδια των τελωνειακών

Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε και στη διαφωνία που υπάρχει με τη τρίτη βάρδια των τελωνειακών, η οποία δεν εκτελείται με αποτέλεσμα το λιμάνι να μην λειτουργεί εύρυθμα σε σωστή βάση και αναρωτήθηκε: «Για ποιο λόγο το κράτος δεν μπορεί να παρέχει ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ώρη βάση όπως εμείς κάνουμε στους πελάτες μας».

Δείτε τι είπε ο κ. Θεοφάνης:

Η αναβάθμιση της Α΄ Προβλήτας

Χωρίς να αποκαλύψει λεπτομέρειες ο κ. Θεοφάνης απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Reportplus.gr αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της Α’ Προβλήτας, ενός τμήματος του λιμανιού που βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό και στο κέντρο της πόλης.

Ο κ. Θεοφάνης παρομοίασε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με αυτό της Μασσαλίας, τονίζοντας ότι η αναβάθμιση θα έχει δραστηριότητες συμβατές προς της πόλη.

Στο τέλος της συνέντευξης Τύπου ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του λιμανιού με έμφαση στη προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.