Οι 7 τροφές που θα δυναμώσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου σου

Οι 7 τροφές που θα δυναμώσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου σου

Η άλφα-θεανίνη είναι ένα αμινοξύ που μπορεί να ενισχύσει Υπάρχει μια βαθιά σχέση μεταξύ του τι τρώτε και του τρόπου που λειτουργείτε.

Η βελτιωμένη συγκέντρωση και εστίαση κάνουν τη ζωή ευκολότερη και πιο παραγωγική. Τα καλά νέα είναι ότι ο καθένας μπορεί να το κάνει να συμβεί. Η πιο αξιοσημείωτη δύναμη του ανθρώπινου νου έγκειται στην ικανότητά του να επικεντρώνεται σε ένα πράγμα για απεριόριστο χρονικό διάστημα.

Και τρώγοντας τα σωστά τρόφιμα στις σωστές ποσότητες θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να το επιτύχετε.

Μπορεί να θέλετε να προωθήσετε τη συγκέντρωσή σας για να πετύχετε καλύτερα στην εργασία, να ολοκληρώσετε τις εξετάσεις σας, να βελτιώσετε την ανάγνωση και την κατανόηση ή απλά να κάνετε τη ζωή πιο εύκολη μέρα με τη μέρα. Τρώγοντας το σωστό φαγητό είναι πολύ σημαντικό για τη βέλτιστη λειτουργία του εγκεφάλου.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη την παρακάτω λίστα όπως αναφέρει το activeman.gr και να σχεδιάσετε τα γεύματά σας ανάλογα.

1. Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι θεωρείται το πιο υγιεινό ζεστό ρόφημα, καθώς είναι εμπλουτισμένο με χρήσιμα συστατικά όπως κατεχίνες, βιταμίνες, θεανίνη, καφεΐνη και άλλα πολλά. Υπάρχουν διάφορα οφέλη από το πράσινο τσάι, και ένα από αυτά είναι η ενίσχυση της υγείας του εγκεφάλου.

Δύο κύρια συστατικά του πράσινου τσαγιού είναι η αλφα-θεανίνη και η καφεΐνη.

τη συγκέντρωση και την εγρήγορση και επίσης να ανακουφίσει το άγχος στο ανθρώπινο σώμα. Η L-θεανίνη σε διατροφικά επίπεδα έχει σημαντική επίδραση στη γενική κατάσταση της πνευματικής εγρήγορσης ή διέγερσης και είναι σημαντικό ότι η δραστηριότητα άλφα είναι γνωστό ότι παίζει σημαντικό ρόλο σε κρίσιμες πτυχές της προσοχής.

Ένα άλλο συστατικό που υπάρχει στο πράσινο τσάι είναι η καφεΐνη που δρα ως ισχυρό διεγερτικό στα εγκεφαλικά κύτταρα και αυξάνει την ψυχική εστίαση και την επιλεκτική προσοχή. Πίνοντας ένα φλιτζάνι ζεστό πράσινο τσάι χωρίς ζάχαρη μια ώρα πριν από τη μελέτη σας ή την εργασία σας θα σας κάνει πιο ενεργητικό και θα παρατείνει την ικανότητά σας να παραμείνετε συγκεντρωμένοι.

2) Λιπαρά ψάρια

Το ανθρώπινο σώμα δεν μπορεί να συνθέσει τα απαραίτητα λιπαρά οξέα και επομένως πρέπει να τα λάβει μέσω διατροφής για να διατηρηθεί η βέλτιστη υγεία του εγκεφάλου. Το ιχθυέλαιο είναι μια εξαιρετική πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων γνωστών ως εικοσαπεντανοϊκό οξύ (EPA) και εικοσιδυαεξανοϊκό οξύ (DHA).

Η κύρια πηγή ελαιωδών ψαριών περιλαμβάνει σολωμό, ρέγγα, σκουμπρί και σαρδέλες. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αυξάνουν τη συγκέντρωση του εγκεφάλου και έχουν πολλά πλεονεκτήματα κατά της γήρανσής του.

Τα χαμηλότερα επίπεδα DHA συνδέονται με την αυξημένη πιθανότητα της χρόνιας νευροεκφυλιστικής ασθένειας που είναι γνωστή ως νόσος του Alzheimer και επίσης με την απώλεια μνήμης και ως εκ τούτου η κατανάλωση των απαραίτητων επιπέδων EPA και DHA μέσω διαφορετικών συνταγών λιπαρών ψαριών είναι χρήσιμη για τη διαχείριση του στρες.

Η αυξημένη πρόσληψη τροφών εμπλουτισμένων με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο και η σεροτονίνη δρα ως νευροδιαβιβαστής που βελτιώνει τη μνήμη, την εστίαση και τις ικανότητες μάθησης.

3) Σοκολάτα υγείας

Η σοκολάτα υγείας είναι ένας από τους καλύτερους ενισχυτές ενέργειας για το στρεσαρισμένο ανθρώπινο σώμα. Ακόμη και οι επιστήμονες την θεωρούν ως ένα από τα πιο υγιεινά επιδόρπια. Το πιθανό συστατικό για έναν ενεργό εγκέφαλο στη σοκολάτα υγείας είναι η L-θεανίνη που σας βοηθά να δώσετε προσοχή.

Η μαύρη σοκολάτα εμπλουτίζεται με μαγνήσιο, που βοηθάει στην απομάκρυνση του στρες και επίσης διεγείρει την έκκριση των ενδορφινών και της σεροτονίνης, που σας κάνουν να συγχέεστε λιγότερο και να εντείνετε τη διάθεσή σας.

Μια ασφαλής ποσότητα καφεΐνης που υπάρχει στις σοκολάτες υγείας είναι καλύτερη στην ψυχική απόδοση, ειδικά στην εγρήγορση και την συγκέντρωση.

Ένα άλλο καρποφόρο συστατικό στο κακάο της μαύρης σοκολάτας είναι οι φλαβανόλες που βοηθούν στην ανατροπή της συρρίκνωσης της μνήμης λόγω ηλικίας και στην αυξημένη προσοχή. Η μαύρη σοκολάτα συνδέεται επίσης με μεγάλη οπτικο-χωρική μνήμη και οργάνωση, μνήμη στην εργασία και παρακολούθηση.

4) Μύρτιλα

Τα μύρτιλα, γνωστά και ως blueberries, προσφέρουν επίσης διάφορα οφέλη για την υγεία, ειδικά για τον εγκέφαλό σας. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχει δρουν κατά του στρες και της φλεγμονής και συμβάλλουν στις νευροεκφυλιστικές παθήσεις και τη γήρανση του εγκεφάλου.

Τα μύρτιλα βοηθούν στη διατήρηση της βέλτιστης λειτουργίας του εγκεφάλου και επίσης βελτιώνουν τη μνήμη. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, τα αντιοξειδωτικά στα μύρτιλα τείνουν να συσσωρεύονται σε εκείνες τις περιοχές του εγκεφάλου που καθορίζουν τη νοημοσύνη. Συνιστάται ιδιαίτερα η κατανάλωση μύρτιλων τις πρωινές ώρες γιατί βελτιώνει την ψυχική δραστηριότητα σε σχέση με την κατανάλωση το απόγευμα.

Μελέτες υποδηλώνουν ότι μια διατροφή εμπλουτισμένη με μύρτιλα αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, τα οποία βοηθούν στην ανακούφιση της κατάθλιψης και επίσης καθυστερούν τη βραχυπρόθεσμη απώλεια μνήμης.

5) Καφές

Ο καφές είναι ένα ρόφημα που αναζωογονεί τη διάθεσή σας και σας δίνει την αναγκαία ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η καφεΐνη στον καφέ είναι ένα ήπιο διεγερτικό που αυξάνει την ικανότητα να παραμείνετε πιο συγκεντρωμένος.

Μπορεί να επηρεάσει θετικά τη συνολική διάθεση, να ενισχύσει την εγρήγορση και την απόδοση και επίσης να διεγείρει τις ικανότητες μάθησης. Η καφεΐνη λειτουργεί ως τονωτικό για να βελτιώσει την εγρήγορση και ως εκ τούτου διευκολύνει τη διαδικασία εκμάθησης.

Κατά τη διάρκεια πίεσης, ένα διάλειμμα για καφέ θα προσφέρει μια καλή αλλαγή νοοτροπίας με ενίσχυση της συγκέντρωσης και τόνωση της διάθεσης. Μετά τη λήψη της καφεΐνης, είστε σε θέση να ενισχύσετε την πνευματική προσπάθεια και την τέλεια συσχέτιση ιδεών κατά τη διάρκεια του χρόνου εργασίας. Η καφεΐνη που υπάρχει στον καφέ εμποδίζει μια χημική ουσία του εγκεφάλου που είναι γνωστή ως αδενοσίνη, η οποία προκαλεί σκέψεις για υπνηλία.

Η κατανάλωση καφέ μπορεί να διευκολύνει την εγρήγορση και την καλύτερη διάθεση. Ωστόσο, μην ξεχνάτε ότι η υπερβολική πρόσληψη καφέ μπορεί να οδηγήσει σε αϋπνία, θολούρα και πρόωρη ούρηση.

6) Μπρόκολο

Αυτή η νόστιμη και υγιεινή σούπερ τροφή είναι γεμάτη με τόνους ισχυρών φυτικών ενώσεων, όπως τα αντιοξειδωτικά, τα μικροθρεπτικά συστατικά, οι βιταμίνες, ο σίδηρος και οι καλοί υδατάνθρακες. Περιέχει επίσης υψηλό επίπεδο βιταμίνης Κ και εκτιμάται ότι προσφέρει το επιβλητικό 98% της ημερήσιας πρόσληψης που συστήνονται από τους γιατρούς.

Το μπρόκολο είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε λιποδιαλύτες όπως η βιταμίνη Κ που συμβάλλουν στο σχηματισμό σφιγγολιπιδίων – ένα είδος λίπους που υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες μέσα στα εγκεφαλικά κύτταρα. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι οι ηλικιωμένοι με υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ είχαν καλύτερη μνήμη και καλύτερες γνωστικές ικανότητες.

Εκτός από τη βιταμίνη Κ, το μπρόκολο περιλαμβάνει μια ευρεία σειρά ενώσεων που του δίνουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες για την προστασία των ευαίσθητων νευρωνικών κυττάρων από ανεπανόρθωτες βλάβες. Ένα φλιτζάνι μπρόκολο κάθε μέρα μπορεί να βοηθήσει στην καθυστέρηση της εμφάνισης της νόσου του Alzheimer αργότερα στη ζωή.

Επιπλέον, αυτό το λαχανικό είναι επίσης σημαντικό για το ανοσοποιητικό σύστημα και ενισχύει το αμυντικό σύστημα των εγκεφαλικών κυττάρων.

7) Κολοκυθόσποροι

Ένα από τα λιγότερο εκτιμημένα τρόφιμα, οι σπόροι κολοκύθας περιέχουν αποτελεσματικά αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον εγκέφαλο και το σώμα από. Επιπλέον, αποτελούν σημαντική πηγή σιδήρου, ψευδαργύρου, χαλκού και μαγνησίου.

Ο ψευδάργυρος διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στη ρύθμιση των σηματοδοτικών οδών στα νεύρα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ανεπάρκεια ψευδαργύρου έχει συσχετιστεί με μια μεγάλη ποικιλία νευρολογικών διαταραχών, που κυμαίνονται από τη νόσο του Πάρκινσον έως την κατάθλιψη.

Το μαγνήσιο είναι ένα άλλο ζωτικής σημασίας μικροθρεπτικό συστατικό που παίζει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη της ικανότητας μνήμης και μάθησης. Το χαμηλό επίπεδο μαγνησίου έχει συσχετιστεί με αρκετές νευρολογικές διαταραχές, συμπεριλαμβανομένης της επιληψίας, της κατάθλιψης και των ημικρανιών.

Μια άλλη ουσία που βρίσκεται στους σπόρους κολοκύθας είναι ο χαλκός, ο οποίος βοηθά στον βέλτιστο έλεγχο των νευρικών σημάτων. Όταν τα επίπεδα του χαλκού εξαντλούνται, αυξάνεται ο κίνδυνος της νόσου του Alzheimer. Η έλλειψη σιδήρου χαρακτηρίζεται επίσης από κακή εγκεφαλική λειτουργία και ομίχλη.

Οι σπόροι κολοκύθας είναι εμπλουτισμένοι με όλα τα προαναφερθέντα μικροθρεπτικά συστατικά. Ως εκ τούτου, η κατανάλωσή τους προσφέρει πολλά οφέλη στο σώμα και τον εγκέφαλο.