Μετρό Καλαμαριάς με… επέκταση προς Θεσσαλονίκη! (VIDEO)

Μετρό Καλαμαριάς με… επέκταση προς Θεσσαλονίκη! (VIDEO)

Οι αρχαιότητες στο σταθμό Αγίας Σοφίας του υπό κατασκευή Μετρό Θεσσαλονίκης, “πονοκεφαλιάζουν” Αττικό Μετρό και Δήμο, για το πως θα αποφύγουν νέες καθυστερήσεις του έργου (αλλάζοντας τακτική σε σχέση με τη διαχείριση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου), που όμως προμηνύονται… αναπόφευκτες. Την ίδια ώρα, το έργο της επέκτασης στην Καλαμαριά, εξελίσσεται ταχύρυθμα, σε σημείο, που σε λίγο θα μιλάμε για …Μετρό Καλαμαριάς έτοιμο, το οποίο θα περιμένει να ολοκληρωθεί επέκταση προς Θεσσαλονίκη.

Το έργο της Καλαμαριάς αναμένεται να δοθεί προς χρήση στις αρχές του 2021, με διπλή υπόγεια γραμμή μήκους 4,77 χιλιομέτρων, 5 υπόγειους σταθμούς, 5 φρέατα, 3 σιδηροδρομικές διασταυρώσεις.

Στα επιμέρους σημεία, η εξέλιξη του έργου έχει ως εξής:

1.Σταθμός Νομαρχία: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού. Σε εξέλιξη η κατασκευή των προσβάσεων. Παράλληλα, εκτελούνται εργασίες κατασκευής των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στον κυρίως σταθμό.

2.Σταθμός Καλαμαριά: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή των προσβάσεων. Παράλληλα, εκτελούνται εργασίες κατασκευής των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στον κυρίως σταθμό.

3.Σταθμός Αρετσού (βλ. VIDEO): έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή των προσβάσεων. Παράλληλα, εκτελούνται εργασίες κατασκευής των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στον κυρίως σταθμό.

4.Σταθμός Ν. Κρήνη: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού. Παράλληλα, εκτελούνται εργασίες κατασκευής των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων στον κυρίως σταθμό.

5.Σταθμός Μίκρα: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης του κυρίως σταθμού και της βορειοανατολικής πρόσβασης. Σε εξέλιξη είναι η κατασκευή της νότιας πρόσβασης.

6.Επίσταθμος: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης στο μεγαλύτερο τμήμα του. Σε εξέλιξη η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης στα τελευταία δύο τμήματα.

7.Διασταύρωση Νομαρχία: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης της διασταύρωσης. Βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων.

8.Διασταυρώσεις Μίκρας: έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή της μόνιμης επένδυσης των διασταυρώσεων. Βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες κατασκευής των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων.

9.Φρέαρ Κρήτης: έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και αντιστήριξη έως το επίπεδο -3. Σε εξέλιξη οι εργασίες εκσκαφής και αντιστήριξης στο επόμενο επίπεδο.

10.Φρέαρ Πόντου: έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και αντιστήριξη έως το επίπεδο -3

11.Δίδυμες σήραγγες ΤΒΜ: έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη σήραγγας 2, στο μεσοδιάστημα «Αρετσού – Καλαμαριά» με τον μετροπόντικα “Έλλη”. Σε εξέλιξη είναι η διάνοιξη σήραγγας 2, στο μεσοδιάστημα «Καλαμαριά – Δ. Νομαρχίας».

Επίσης έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη σήραγγας 1, στο μεσοδιάστημα «Αρετσού – Καλαμαριά» με τον μετροπόντικα “Φρίξο”.

Κι αν το έργο είναι της “Αττικό Μετρό”, η επιτυχία του γρήγορου ρυθμού πιστώνεται σίγουρα στην Δημοτική Αρχή της Καλαμαριάς, που φρόντισε να διευκολύνει με κάθε τρόπο την πρόοδο των εργασιών, εξασφαλίζοντας και την κατανόηση και ανοχή των περιοίκων και των καταστηματαρχών, στα σημεία όπου λειτουργούν εργοτάξια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε που το έργο επέκτασης του Μετρό στην Καλαμαριά, δεν βίωσε καθυστερήσεις λόγω προσφυγών στο ΣτΕ, ή άλλων διενέξεων, ενώ η τοπική κοινωνία, εμφανίζεται εξαιρετικά υπομονετική.