Η απάντηση του ΟΑΣΘ στον Κ.Μητσοτάκη για την κριτική στις συγκοινωνίες της πόλης

Η απάντηση του ΟΑΣΘ στον Κ.Μητσοτάκη για την κριτική στις συγκοινωνίες της πόλης

Με δημοσιοποίηση οικονομικών στοιχείων των προηγούμενων ετών απαντά η διοίκηση του ΟΑΣΘ στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τα όσα διατύπωσε από τη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τη σημερινή κατάσταση στις συγκοινωνίες της πόλης.

Συγκεκριμένα, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, ανέφερε τα ύψη των αντισταθμιστικών και προϋπολογιστικών καταβολών που έλαβε – και επρόκειτο να λάβει – ο ΟΑΣΘ από το Δημόσιο κατά τα έτη 2010-2017.

Αναλυτικά και σύμφωνα με τον κ. Παππά:

Με τον Ν.4313/2014, καταλογίστηκε σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου ποσόν 319.877.516,65 ευρώ. Το ποσό αυτό αναλυτικά αφορούσε: 120.687.472,82 ευρώ για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013. 54.773.964,22 ευρώ για το έτος 2014 και 144.416.079,61 ευρώ για τα έτη 2015, 2016, 2017 {πρόβλεψη}. Τα ποσά αυτά για τα έτη 2010, 2011, 2012, 2013 και 2014 αποτελούσαν πρόσθετη αντισταθμιστική καταβολή. Για δε τα έτη 2015, 2016, 2017 προϋπολογιστική. Όπως προκύπτει, ήδη είχαν καταβληθεί υπέρογκα ποσά αντισταθμιστικής καταβολής. Για τα έτη από 2010 μέχρι το 2014, ποσό 590.372.252 ευρώ ενώ για τα έτη 2015, 2016, 2017 είναι προϋπολογιζόμενα.

Στον πίνακα των υπουργών που υπογράφουν το συγκεκριμένο νομοθέτημα υπάρχει εκτός των άλλων και το όνομα του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σύμφωνα με τον κ. Παππά, ο νόμος αυτός εκδόθηκε από την απερχόμενη κυβέρνηση έναν μήνα πριν τις εκλογές του 2015. Ο λόγος αποτυπώνεται σε κείμενα της προηγούμενης διοίκησης και στη Διαιτητική Απόφαση 20/Μάιος 2017 όπου επισημαίνεται ότι: “είχαν σε εκκρεμότητα και αδυνατούσαν να οριστικοποιήσουν και να υιοθετήσουν, τα ποσά της χρηματοδότησης (αντισταθμιστική εισφορά) για τα έτη από 2009 μέχρι το 2014”.

Ακόμη, σύμφωνα με την Οικονομική Συμφωνία που περιλαμβάνεται στο Ν.2898/2001 η οριστικοποίηση της αντισταθμιστικής εισφοράς θα έπρεπε, για κάθε χρήση, να είχε ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του επόμενου έτους.

Συνεπώς, όπως υποστήριξε ο κ.Παππάς, η προηγούμενη κυβέρνηση ήθελε να μεταφέρει τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις του ΟΑΣΘ, του διαστήματος 2009-2014, στην επόμενη κυβέρνηση. «Για τα επόμενα χρόνια 2015, 2016, 2017 προϋπολόγιζε μικρή μεν χρηματοδότηση της τάξεως των 40-47 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, αλλά ταυτόχρονα προϋπολόγιζε θεαματική αύξηση των εσόδων δηλαδή των κομίστρων», τόνισε ο κ. Παππάς και συνέχισε: «Πρότεινε μέχρι και 100% στην αύξηση του κομίστρου. Σας παραθέτουμε ως παράδειγμα τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών οι οποίες Θα αυξάνονταν από 66,67% έως και 100%, δηλαδή η κάρτα που σήμερα κοστίζει 30 ευρώ θα κόστιζε 50 και 60 ευρώ.

«Αντί λοιπόν, να προχωρήσει σε μια εξυγίανση του φορέα, με τον τα Ν.4313/2014, μετακυλούσε τα προηγούμενα κόστη της κακοδιαχείρισης στο Δημόσιο και τα επόμενα στους πολίτες. Τι Θα έπρεπε να κάνει με βάση τα επιχειρησιακά δεδομένα του ΟΑΣΘ; Μέχρι και το 2014 ήταν σαφές ότι πρόκειται για μία οικονομική μονάδα με απίστευτα διαχειριστικά, επιχειρησιακά και οικονομικά προβλήματα», επεσήμανε ο πρόεδρος του Οργανισμού.

Ακόμη, όπως είπε, «παρά τις υπέρογκες χρηματοδοτήσεις που απολάμβανε από το Δημόσιο, η ρευστότητά του ΟΑΣΘ ήταν σε χαμηλότατα επίπεδα με προφανή αδυναμία να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του τόσο προς τους πιστωτές, όσο και προς τους εργαζομένους. Την ίδια στιγμή μοίραζε κανονικά το επιχειρηματικό κέρδος».

Τέλος, ο κ. Παππάς σημείωσε ότι, στον ισολογισμό έναρξης που συνέταξε ο ορκωτός ελεγκτής για το διάστημα 01/01 μέχρι 07/08/2017, καταγράφεται ζημιά 35 εκατ.

«Η επιχειρησιακή δυνατότητα του στόλου των λεωφορείων ήταν σε προϊούσα απαξίωση. Να σημειωθεί ότι η συμφωνία για τη διαχείριση των αστικών συγκοινωνιών προέβλεπε ποσοστό απόκλισης από τα προγραμματισμένα σε κίνηση λεωφορεία όχι μεγαλύτερη του 5%. Όμως από ότι φαίνεται, το 2014, τη χρονιά δηλαδή που η προηγούμενη κυβέρνηση εξέδιδε τον Ν.4313/2014, η απόκλιση αυτή ξεπερνούσε το 26%», εξήγησε ο κ. Παππάς προσθέτοντας ότι το γεγονός αυτό καταμαρτυρούσε την κακή κατάσταση του στόλου και προοιώνιζε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε μέχρι σήμερα.

«Είναι καταφανές ότι επρόκειτο για έναν οικονομικά και επιχειρησιακά χρεοκοπημένο οργανισμό. Δικαίως ο Αύγουστος του 2017 για τον ΟΑΣΘ έχει χαρακτηριστεί ως σημείο μηδέν, όπου το δίλημμα που υπήρχε ήταν: ή θα υπάρξει τομή ή ο οργανισμός θα έκλεινε αφήνοντας την πόλη χωρίς συγκοινωνίες και ταυτοχρόνως 2.300 εργαζόμενους σε ανεργία. Επιλέξαμε την τομή», είπε ο κ. Παππάς.

Εν συνεχεία ο πρόεδρος του Οργανισμού είπε πως με την υλοποίηση του Ν.4482/2017 αναλήφθηκαν από την κυβέρνηση και την διεύθυνση του Οργανισμού σειρά πρωτοβουλιών, οι οποίες είναι οι εξής:

«• Κρατήσαμε το κόμιστρο στα ίδια επίπεδα ακυρώνοντας τις αυξήσεις που προέβλεπε ο Ν .4313/2014.

  • Μειώσαμε κατά 10% την τιμή του κομίστρου που εκδίδεται μέσα στο λεωφορείο.
  • Εγγυηθήκαμε την εργασία του συνόλου των εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ.
  • Παρέχουμε δωρεάν μετακίνηση σε ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό του ενεργού πληθυσμού της πόλης που είναι άνεργο.
  • Σταματάμε την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος.
  • Στο εννεάμηνο που έχει ήδη περάσει, από τότε που αναλάβαμε, έχουμε εξοικονομήσει για το Δημόσιο ποσό που προσεγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ.
  • Εχουμε δρομολογήσει διαδικασίες για την ανάταξη του στόλου, η οποία είναι ιδιαίτερα επίπονη με δεδομένη την πολύ κακή κατάσταση του
  • Η διαχειριστική επάρκεια που διασφαλίσαμε που μας δίνει τη δυνατότητα να επιταχύνουμε τη συνεργασία με την ΕΛΒΟ, για την ανάταξη του στόλου και ταυτοχρόνως μέσα από αυτή τη συνεργασία να ανοίξουμε δυνατότητα για την διάσωση μιας πολύ σημαντικής βιομηχανίας που θα έχει ουσιαστική επίδραση στην οικονομία της ευρύτερης περιοχής.
  • Προχωράμε στην ψηφιοποίηση του Οργανισμού ώστε να αποκτήσει σύγχρονο οργανόγραμμα, αξιόπιστη τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο. Θα Θέλαμε να είναι όσο το δυνατόν σαφέστερο και περισσότερο του προφανούς ότι: πρώτον η επικοινωνία μας με την κοινή γνώμη δεν σταματάει εδώ και δεύτερον τα στοιχεία που συλλέγουμε είναι πολύ περισσότερο αρνητικά από αυτά που μπορούσαμε να φανταστούμε στην αρχή».

Κλείνοντας, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ είπε πως θα υπάρξει συνέχεια στη δημοσιοποίηση ενοχοποιητικών στοιχείων των προηγούμενων διοικήσεων και επανέλαβε πως η διοίκησή του θα συνεχίσει την εκκαθάριση παρά τα όποια εμπόδια προκύψουν.