Ημέρα της Γυναίκας: Η ισότητα στην Ελλάδα είναι… ψηφιακή πραγματικότητα! Τελευταία στην Ε.Ε.!

Ημέρα της Γυναίκας: Η ισότητα στην Ελλάδα είναι… ψηφιακή πραγματικότητα! Τελευταία στην Ε.Ε.!

Μπορεί η Ελλάδα, να βρίσκεται στην τελευταία θέση της κατάταξης της Ε.Ε. με βάση το δείκτη ισότητας των δύο φύλων, αλλά τουλάχιστον η ισότητα για τη γυναίκα έχει επιτευχθεί… στην ψηφιακή πραγματικότητα.

Σύμφωνα με  στοιχεία του 2014, εκείνη ήταν η χρονιά που οι γυναίκες στην Ελλάδα αμοίβονταν κατά 12,5% λιγότερο από τους άνδρες, για ίδια εργασία. Και μάλιστα, αυτή η διαφορά είναι …βελτιωμένη σε σχέση με το 15% του 2010. Αυτή βέβαια είναι μόνο μια από τις παραμέτρους που μας κατατάσσουν στο “βυθό” της Ε.Ε. από πλευράς ισότητας. Το αισιόδοξο μήνυμα, πάντως, ήρθε από έρευνα της Kappa Research που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Υπατία  με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), σε συνεργασία με το ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ.

Τα κεντρικά συμπεράσματα της έρευνας με τίτλο «Η Ελληνίδα στην Ψηφιακή Εποχή», την οποία παρουσίασε ο κ. Γεράσιμος Ρουτζούνης της ΚΑΠΑ Research, είναι τα εξής

  • 75% των Ελλήνων χρηστών του internet με το smartphone στο χέρι, χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τακτικά και αποτελεσματικά.
  • Από τα πρώτα 15’ της ημέρας έως και τα τελευταία 15’ πριν πέσουν για ύπνο, «τσεκάρουν» πολύ συχνά το κινητό τους για να παρακολουθήσουν τις ειδήσεις, να στείλουν και να λάβουν sms/e-mails, ή να ασχοληθούν με φωτογραφίες/βίντεο.
  • Οι κίνδυνοι εντοπίζονται στην παράνομη χρήση των τραπεζικών στοιχείων ή των προσωπικών δεδομένων, αλλά και στην επίδραση των ψηφιακών οθονών (υπολογιστές, smartphones, tablets) στη ζωή των παιδιών.
  • Η χρήση των νέων τεχνολογιών και η κατανάλωση των ψηφιακών υπηρεσιών είναι από τους λίγους τομείς στους οποίους δεν καταγράφεται ανισότητα ή χάσμα των δύο φύλων στη χώρα μας. Οι ψηφιακές υπηρεσίες / προϊόντα που προσφέρουν η δημόσια διοίκηση, οι επιχειρήσεις, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές, το διαδίκτυο – ως κύρια πηγή ενημέρωσης – αλλά και η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, αξιοποιούνται εξίσου από γυναίκες και άνδρες.
  • 67,5% των γυναικών και το 66,5% των ανδρών έκανε χρήση κάποιας ψηφιακής υπηρεσίας του δημοσίου το τελευταίο εξάμηνο μένοντας ικανοποιημένο από την παρεχόμενη υπηρεσία.
  • Το TAXIS θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «η ναυαρχίδα των δημοσίων ψηφιακών υπηρεσιών» και έπεται η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, εφαρμογές που έχουν βελτιώσει τη σχέση κράτους-πολίτη, σύμφωνα με το 85% και το 60% περίπου των ερωτώμενων αντίστοιχα.
  • Πάνω από το 70% των ερωτώμενων κρίνει θετικά το επίπεδο των ψηφιακών υπηρεσιών που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
  • Από όλες τις βαθμίδες της διοίκησης, η κεντρική κυβέρνηση συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό θετικής γνώμης για το έργο της στον τομέα των ψηφιακών υπηρεσιών. Η δημοτική αρχή όπως, επίσης, η περιφερειακή αρχή, φαίνεται να υστερούν – σε έργο – στον ψηφιακό τομέα.
  • Οι υπηρεσίες του δημοσίου που επιδέχονται περαιτέρω ψηφιακής ανάπτυξης, εντοπίζονται στην αστική κατάσταση, στην υγεία / κοινωνική μέριμνα και στην εργασία / ασφάλιση / συντάξεις.

Ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΚΕΕ κ. Γιάννης Κωτσής – Γιανναράκης επισήμανε ότι «ο ρόλος της γυναίκας στην καινοτομία και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων είναι πολύ πιο σημαντικός από ότι δείχνουν τα ποσοστά των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια στα ερευνητικά τμήματα και γενικότερα στα στελέχη αυτών των επιχειρήσεων. Από την άλλη, είναι διαπιστωμένο ότι οι εταιρείες που διοικούνται σε μεγάλο ποσοστό από γυναίκες, έχουν κατά μέσο όρο 20% αυξημένη  παραγωγικότητα!».