Αυτές είναι η καλύτερες προπονήσεις για σένα και την καλή σου! (Video)

Αυτές είναι η καλύτερες προπονήσεις για σένα και την καλή σου! (Video)

Συνήθως εμείς οι άνδρες δεν πάμε με τις γυναίκες μας στο γυμναστήριο! Ωστόσο υπάρχουν κάποιοι που δεν αποχωρίζονται την καλή τους, ούτε την ώρα της προπόνησης! Αυτό βέβαια είναι θέμα επιλογής του καθενός, αφού στο γυμναστήριο πας για να περάσεις καλά.

Σίγουρα όσοι παίρνουν τις καλές τους στο γυμναστήριο, απαντούν σε δεκάδες απορίες που …ξεφυτρώνουν ξαφνικά από το γυναίκειο μυαλό στη διάρκεια της προπόνησης. Άλλοι πάλι θέλουν να τις πάρουν μαζί τους, αλλά βρίσκονται αντιμέτωποι με την άποψη της γυναίκας, ότι τα βάρη δεν είναι κάτι …θηλυκό και …φουσκώνουν! Είναι όμως έτσι;

Πως απαντάμε στη καλή μας προσπαθώντας να τη πείσουμε να έρθει μαζί μας στο γυμναστήριο;
Συμβουλή πρώτη: Δεν απαντάμε, συμφωνούμε μαζί της και έτσι δεν έρχεται. Αν όμως επιμένουμε να έρθει, ιδού οι εξής συμβουλές που καταρρίπτουν τον μύθο ότι τα βάρη «φουσκώνουν» τις γυναίκες:

Πολύ συχνά ,γυμναστές και μη, ακούμε από γυναίκες που κάνουν ή θέλουν να αρχίσουν γυμναστήριο ότι δεν θέλουν να κάνουν ασκήσεις με βάρη για να μην ‘‘φουσκώσουν’’ όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Μόνο το 1/5 των γυναικών που αθλούνται κάνουν συστηματικά, τουλάχιστον 2 φορές μέσα στην εβδομάδα, ασκήσεις με αντιστάσεις. Το 80% δηλαδή προτιμούν να αποφεύγουν τέτοιου είδους ασκήσεις γιατί έχουν στο μυαλό τους ‘‘φουσκώματα’’ και σώματα χωρίς ίχνος θυληκότητας. Πόσο όμως αυτό είναι αληθινό? Για πάμε να δούμε παρακάτω κάποιους λόγους που μια γυναίκα θα πρέπει να σηκώνει βάρη.

Έχουμε και λέμε :
Όσοι πιστεύουν ότι η καρδιοαναπνευστική άσκηση είναι η μόνη υπεύθυνη για να χάσεις λίπος τότε αυτή η παράγραφος ειδικά είναι για σένα.

Αμερικανοί ερευνητές έκαναν έρευνα σε 2 ομάδες ανθρώπων που έκαναν δίαιτα. Άτομα που έκαναν αεροβική άσκηση μόνο και άτομα που συνδύαζαν αεροβική άσκηση με αναερόβια (βάρη). Και οι 2 ομάδες έχασαν τα ίδια κιλά,21 στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα άτομα όμως που εκτελούσαν ασκήσεις με βάρη έχασαν επιπλέον 6 κιλά λίπους από εκείνους που έκαναν μόνο αερόβια άσκηση.Αυτό συμβαίνει γιατί τα άτομα που έκαναν συνδυασμό αερόβιας και αναερόβιας είχαν απώλεια σχεδόν καθαρό λίπος ενώ η πρώτη ομάδα είχε και απώλεια μυικής μάζας.Μπορεί λοιπόν να φαίνεται ότι έχασες βάρος αλλά δεν θα βελτιώσει την εικόνα σου στον καθρέφτη. Πιθανότατα να ξαναβάλεις γρήγορα τα κιλά που έχασες.

Συνδύασε την διατροφή σου με αερόβια και αναερόβια άσκηση,προστάτεψε την μυική σου μάζα,διατήρησε τις καμπύλες σου και χάσε περισσότερο λίπος.
Μετά από κάθε προπόνηση δύναμης, οι μυς σου χρειάζονται ενέργεια για την αποκατάσταση των ινών τους. Όσο λοιπόν περισσότερους μυς βάζεις στο παιχνίδι κατά την διάρκεια της προπόνησης με βάρη, τόσο μεγαλύτερες είναι οι ανάγκες για αποκατάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι αυξάνεται ο αριθμός θερμίδων που καις. Ερευνητές ανακάλυψαν ότι άτομα που έκαναν ασκήσεις με βάρη αύξησαν τον μεταβολισμό και έκαψαν μεγαλύτερο ποσοστό θερμίδων σε λίπος, σε σύγκριση με άτομα που δεν έκαναν ασκήσεις με αντιστάσεις. Με άλλα λόγια είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αυξήσεις τον μεταβολισμό σου.

Η οστική πυκνότητα σε μια γυναίκα φτάνει στην κορύφωση της στην ηλικία των 30, πράγμα που σημαίνει ότι από αυτή την ηλικία και μετά μπορεί να γίνει μόνο συντήρηση. Το American College of Sport Medicine (ACSM), εξηγεί πως για να διατηρηθεί ή να βελτιωθεί η οστική πυκνότητα χρειάζεται να εφαρμοστούν κάθετες δυνάμεις στον οργανισμό. Αυτό γίνεται είτε με βάρη που γυμνάζουν κάθετα τον οργανισμό( squat, leg press, smith) ή με μεταφορά βάρους(γιλέκο με βάρη κατά το περπάτημα). Στην αερόβια προπόνηση(διάδρομος,ελλειπτικό) επειδή το σωματικό βάρος είναι πάντα το ίδιο,ή μειώνεται ιδανικά, ο οργανισμός συνηθίζει τις δυνάμεις που ασκούνται στο σώμα και δεν υπάρχουν οφέλη στα οστά. Μάλιστα, για την πρόληψη της οστεοπόρωσης και της οστεοπενίας προτείνει 3 φορές την εβδομάδα ασκήσεις με αντιστάσεις.

Πολλές φορές έχουμε ακούσει, μητέρες κυρίως, να παραπονιούνται ότι πονάει η πλάτη, η μέση και τα χέρια επειδή έκαναν δουλειές στο σπίτι ή κρατούσαν το μωρό τους. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αρχίσεις την ενδυνάμωση κάνοντας ασκήσεις με βάρη,στοχευμένα και μη, πριν αρχίσεις να κάνεις squat, deadlift και ασκήσεις δικεφάλων με το παιδάκι αγκαλιά. Καταρχάς θα σε διευκολύνει στην καθημερινότητα σου,κάνοντας όλες αυτές τις δουλειές πιο εύκολες, και κατά δεύτερον θα σε προστατέψει από πόνους και τραυματισμούς.

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι άτομα που έκαναν 3 προπονήσεις δύναμης την εβδομάδα για 2 μήνες, παρουσίασαν μείωση της διαστολικής αρτηριακής τους πίεσης κατά μέσο όρο 8 μονάδων. Αυτό είναι αρκετό για να μειώσει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου κατά 40% και την πιθανότητα καρδιακής προσβολής κατά 15%.

Η άσκηση γενικότερα είναι πολύ καλός τρόπος για να καταπολεμάς το στρες. Έχει διασταυρωθεί ότι άτομα που κάνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης παρουσιάζουν χαμηλότερα επίπεδα στρες από εκείνους που δεν κάνουν. Όταν εκτονώνεσαι στο γυμναστήριο θα μείνεις περισσότερο ήρεμη σε καταστάσεις πίεσης. Έτσι όπως είναι πλέον η καθημερινότητα μας δεν είναι ένας καλός λόγος

Η άσκηση με αντιστάσεις βελτιώνει κατά πολύ την ποιότητα του ύπνου. Πέφτεις για ύπνο πιο γρήγορα , κοιμάσαι πιο βαθιά και ξυπνάς λιγότερες φορές κατά την διάρκεια της νύχτας. Προτίμησε να είναι η προπόνηση σου νωρίς το πρωί, ή να είναι υψηλής έντασης (HIIT).

Οι γυναίκες δεν κερδίζουν εύκολα όγκο από τα βάρη και αυτό γιατί έχουν 10-30 φορές λιγότερες ορμόνες σε σύγκριση με τους άντρες που συντελούν στην μυική υπερτροφία. Μην μένεις λοιπόν στις αρχικές προσαρμογές και νομίζεις ότι αυτό δεν θα έχει τελειωμό. Είναι λογικό όταν δεν κάνεις τίποτα να δεις διαφορά όταν αρχίσεις να κάνεις ασκήσεις με βάρη. Μην φοβάσαι,δεν θα γίνεις bodybuilder. Ίσα ίσα θα κερδίσεις μυική τόνωση και ένα καλοσχηματισμένο σώμα.

Η γυμναστική με αντιστάσεις βελτιώνει σημαντικά την ψυχική διάθεση και αυτοπεποίθηση. Επίσης, βοηθάει τον οργανισμό να παράγει ενδορφίνες,τις ορμόνες τις ευφορίας και αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης,μιας ουσίας που επηρεάζει την διάθεση μας. Αντιθέτως, μειώνει την κορτιζόλη, που παίζει σοβαρό ρόλο στην εμφάνιση κατάθλιψης. Καταλήγουμε λοιπόν,ότι η γυμναστική γενικότερα είναι το καλύτερο ‘’χάπι’’ που δρα αποτελεσματικά τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο.

Πολλές γυναίκες φοβούνται ότι αν στο γυμναστήριο αγγίξουν μια μπάρα ή αλτήρες θα το κάνουν λάθος και θα γελοιοποιηθούν ή θα τραυματιστούν. Η αλήθεια είναι ότι οι ασκήσεις με αντιστάσεις απαιτούν σωστή γνώση της τεχνικής. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να ζητήσεις από τον γυμναστή του γυμναστηρίου ή κάποιον personal trainer να σου κάνει μερικά μαθήματα ώστε να σου δείξει πως να κάνεις σωστά τις ασκήσεις και να σου φτιάξει ένα πρόγραμμα γυμναστικής σύμφωνα με τους στόχους σου και τις σωματικές σου ικανότητες. Αυτή άλλωστε είναι η δουλειά τους.

Όλες οι γυναίκες θέλουν να αισθάνονται δυνατές, γεμάτες αυτοπεποίθηση και ενέργεια σε όλες τις φάσεις της καθημερινότητας: είτε δοκιμάζοντας κάποιο αγαπημένο ρούχο, είτε παίζοντας με τα παιδιά, είτε κάνοντας δουλειες στο σπίτι, είτε όταν δοκιμάζονται σε μια δουλειά που έχει πολύ στρες. Οι ασκήσεις με αντιστάσεις σε βοηθούν σε όλα αυτά και είναι αποκλειστικά στο χέρι σου να το κάνεις κομμάτι της καθημερινότητας σου. Παραείναι μεγάλο το 80% που δεν κάνει τέτοιου είδους ασκήσεις, δεν συμφωνείς.

ACTIVEMAN.GR