Τα Starbucks δεν φοβούνται τους δασμούς του Τραμπ

Τα Starbucks δεν φοβούνται τους δασμούς του Τραμπ

Οι δασμοί του Τραμπ στην δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία, την Κίνα και οι πιέσεις στο γουάν ενισχύουν την πεποίθηση του Αμερικανού προέδρου ότι οι ΗΠΑκερδίζουν έδαφος στον εμπορικό πόλεμο.

Ωστόσο, τα πράγματα ίσως να μην είναι τόσο άσχημα για την Κίνα καθώς με βάση τα νέα αυτά δεδομένα η οικονομία της θα μπορούσε να αποτινάξει την εξάρτησή της από τις εξαγωγές και να στραφεί στα έσοδα από την καταναλωτική δαπάνη και την τεχνολογία. Τα Starbucks, η γνωστή αμερικανική αλυσίδα καφέ, ροφημάτων, γλυκών και τροφίμων, η οποία δραστηριοποιείται και στην Κίνα, αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα.

Η γνωστή εταιρεία καφέ συνάπτει συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Alibaba για τη διανομή ποτών και φαγητών στην Κίνα με βασικό στόχο να ξεπεράσει την ανάπτυξη που έχει η αλυσίδα ακόμη και στην Αμερική από όπου ξεκίνησε.

Συγκεκριμένα, την προηγούμενη εβδομάδα οι δύο επιχειρήσεις ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους, μια κίνηση η οποία εν μέρει μπορεί να δείχνει «αμυντική» αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και μια απόδειξη ότι η αμερικανική εταιρεία πιστεύει στην ενδυνάμωση της εσωτερικής κινεζικής αγοράς.

Η συμφωνία αυτή δείχνει επίσης ότι ενώ η κινεζική επιχείρηση μπορεί να «οπισθοχωρεί» όσον αφορά στη δραστηριότητά της στις ΗΠΑ, λόγω των δασμών κατά της Κίνας, ωστόσο, δεν δείχνει καμία συστολή στο να συνεργαστεί με αμερικανικούς οργανισμούς. Και βέβαια, ισχύει και το αντίθετο. Ο Τραμπ δεν αποθαρρύνεται από το να προωθήσει τα αμερικανικά επιχειρηματικά συμφέροντα στην Κίνα.

Η οικονομική μετάβαση της Κίνας αποτελεί γεγονός και θα εξακολουθήσει να συντελείται από τώρα μέχρι και τις προεδρικές εκλογές το 2020 ή το 2024.

Και αν υπήρχε κάποιος ορατός κίνδυνος για την Κίνα, τα Starbucks δεν θα είχαν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση, ό,τι και αν έκανε ο Τραμπ. Για αυτό άλλωστε και στην επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας δεν γίνεται κανένας λόγος για τους δασμούς ή τον εμπορικό πόλεμο. Και είναι φυσικό να μην το κάνει. Η συνεργασία με την Alibaba θα περιλαμβάνει πάνω από 2.000 καταστήματα Starbucks σε πάνω από 30 πόλεις στην Κίνα μέχρι το τέλος του χρόνου.