Να γιατί έχουμε τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη!

Να γιατί έχουμε τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρώπη!

Οι περισσότεροι γεμίζουν με τα ελάχιστα τα ντεπόζιτα των αυτοκίνητων τους. Λες και πιλοτάρουν ή καπετανεύουν, αεροπλάνα ή βαπόρια όπου υπολογίζουν τις διαδρομές και βάζουν τα ανάλογα καύσιμα. Έτσι κάπως έχει φτάσει ο Έλληνας οδηγός, που σαν πιλότος ή καπετάνιος υπολογίζει τη διαδρομή και γεμίζει το ντεπόζιτο με την ανάλογη ποσότητα καυσίμων.

Γιατί όμως έχουμε τα ακριβότερα καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Αν ανατρέξει κανείς στα σχετικά portal της Ε.Ε. θα το καταλάβει. Την δουλειά αυτή την έκανε ο ΣΚΑΙ που αποκάλυψε ότι το δημόσιο κερδίζει πέντε φορές περισσότερα από τον προμηθευτή των αρχικών καυσίμων, δηλαδή την Σαουδική Αραβία ή όποιο άλλο κράτος προμηθεύει τη χώρα μας με καύσιμα.

Έτσι λοιπόν η Ελλάδα κατέχει τη δεύτερη θέση ως η πιο ακριβή χώρα στα καύσιμα στην Ευρώπη.

Σημειώνεται πως η ακριβότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφεται στην Ολλανδία με το λίτρο να κοστολογείται στα 1,66 ευρώ ενώ η χώρα μας έρχεται δεύτερη με 1,64ευρώ το λίτρο. Στις τιμές αυτές δεν (μέση τιμή) δεν υπολογίζονται οι μεγάλες αποκλείσεις στις τιμές που καταγράφονται στη χώρα μας όπου στα νησιά οι τιμές εκτοξεύονται λόγω των μεταφορικών. Υπογραμμίζεται επίσης πως στην ίδια θέση με τη χώρα μας βρίσκεται και η Δανία.

Γιατί είναι ακριβά τα καύσιμα στη χώρα μας;

Με μέση τιμή τα 1,64ευρώ ανά λίτρο βενζίνης το 1,20 ευρώ είναι οι φόροι των καυσίμων ενώ μόλις τα 0,54 λεπτά αντιστοιχούν τα κόστη διύλισης , τα μεταφορικά κόστη και τα κέρδη πρατηριούχων και εταιρειών.

Πόσο κερδίζει το δημόσιο από τις πωλήσεις βενζίνης;

Οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων, οι πρατηριούχοι και οι προμηθευτές καυσίμων υπολογίζεται πως κερδίζουν περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος , μόνο για την βενζίνη ενώ το Ελληνικό δημόσιο βάζει τα κρατικά ταμεία 2,6 με 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ το έτος.