Θεμελιώθηκε το νέο τέρμιναλ του «Μακεδονία» – Πάνω από 9 εκ. επιβάτες θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο

Θεμελιώθηκε το νέο τέρμιναλ του «Μακεδονία» – Πάνω από 9 εκ. επιβάτες θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο

Έπρεπε να περάσουν περισσότερα από 20 χρόνια για να γίνει πράξη  το έργο που είχε εξαγγείλει η τότε κυβέρνηση. Ο λόγος για την επέκταση του κτιρίου του τερματικού σταθμού του αεροδρομίου Μακεδονία. Μια επέκταση που θέτει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης σε τροχιά… απογείωσης!

Πρόκειται για ένα έργο που θα επεκτείνει τη δυναμικότητα του υφιστάμενου αεροδρομίου, που είναι το πιο σημαντικό από τα  14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece.

 

 

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece Αλεξάντερ Τσίνελ, η εταιρία έχει στον πυρήνα του επενδυτικού της προγράμματος στην Ελλάδα, το αεροδρόμιο Μακεδονία, με έργα που θα απορροφήσουν 100 εκατ. ευρώ.

Το νέο τέρμιναλ του Μακεδονία θα είναι έτοιμο τέλος του 2020, αρχές 2021. Το νέο κτήριο θα καλύπτει 34.000 τμ, που, μαζί με τα 24.000 τμ του παλιού τερματικού, που θα ανακαινισθεί, θα μπορούν να εξυπηρετεί πάνω από 9 εκατ. επιβάτες.

 

 

Η συνολική επένδυση αναβάθμισης του αεροδρομίου ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ, ενώ ο νέος τερματικός σταθμός θα έχει εμβαδόν δόμησης 34.033 τ.μ. Το έργο, στο οποίο έχει δοθεί μεγάλη έμφαση από τη διοίκηση της Fraport, υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021. Με την ολοκλήρωση των εργασιών το αεροδρόμιο θα επιτύχει 47% αύξηση των σταθμών check-in, 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών και αύξηση κατά 50% του συνολικού αριθμού πυλών.

Η νέα όψη του αεροδρομίου αναμένεται να είναι εντυπωσιακή και εσωτερικά, ενώ προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στους επιβάτες με έμφαση στην εμπορικότητα και την προσέλκυση όλο και περισσότερων αεροπορικών εταιρειών. Στόχος είναι το «Μακεδονία» να καθιερωθεί ως το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, εκμεταλλευόμενο την κομβική του θέση.

 

 

Ανάμεσα στα υπόλοιπα έργα που ξεχωρίζουν στο «λίφτινγκ» του «Μακεδονία» είναι η αποκατάσταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και τροχοδρόμου. Αυτό θα είναι και το πρώτο μεγάλο άλμα για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, που θα έχει τη δυνατότητα πλέον να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις και μεγάλου μεγέθους αεροπλάνα, διπλασιάζοντας την ικανότητα προσέγγισης.

Ο νέος τερματικός σταθμός θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο με δύο γέφυρες που θα κατασκευαστούν από μέταλλο και υαλοπέτασμα, η μια από την πλευρά της πίστας και η άλλη από την πλευρά του οδικού κόμβου. Οι δυο γέφυρες θα συνδέουν το νέο κτίσμα με το υφιστάμενο, στο ύψος του πρώτου ορόφου, δηλαδή του ορόφου των αναχωρήσεων.

Για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ο νέος τερματικός είναι παραπάνω από απαραίτητος αφού ο υφιστάμενος, όταν κατασκευάστηκε, προοριζόταν για την εξυπηρέτηση περίπου 3 εκατ. επιβατών και έφτασε, με την αύξηση της επιβατικής κίνησης, να εξυπηρετεί περί τα 7 εκατ. επιβάτες. Σημειώνεται ότι το 2018 και μέχρι σήμερα η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 5%, παρά τις παροδικές δυσκολίες στους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο λόγω των έργων στους διαδρόμους. Τον προηγούμενο μήνα δε οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 11,5%, ενώ η συνολική κίνηση έφθασε σε 835,474 επιβάτες.

 

 

Το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία» σε αριθμούς

100.000.000 ευρώ το ύψος της συνολικής επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
34.033 τ.μ. νέος τερματικός σταθμός
24000 τ.μ ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
47% αύξηση των σταθμών check-in
75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
250 χλμ. καλωδίων
20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
222.900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
11.250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών.