Η Νέα Δημοκρατία σου πάει!

Η Νέα Δημοκρατία σου πάει!

Άρθρο της Δρ. Ιφιγένειας Κωφού*

Στις πρόσφατες φοιτητικές εκλογές η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ κέρδισε την αυτοδυναμία. Παρά το όποιο ποσοστό αποχής, είναι ορατή η επιθυμία των νέων για συμμετοχή στις αποφάσεις που λαμβάνονται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η πίστη τους στις αρχές της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της αξιοκρατίας.

Παράλληλα, στις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές της Νέας Δημοκρατίας, συμμετείχαν περισσότεροι νέοι και ο μέσος όρος ηλικίας των εγγεγραμμένων μελών μειώθηκε σημαντικά. Φαίνεται έτσι η διάθεση συμμετοχής των νέων στη λήψη αποφάσεων και στην επιλογή των εκπροσώπων τους.

Τα δεδομένα αυτά δεν είναι καθόλου τυχαία. Σε μια χρονική περίοδο παρατεταμένης οικονομικής κρίσης με την ανεργία να παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, τους μισθούς να μειώνονται δραματικά,  τις ευκαιρίες να εκλείπουν και τους νέους να αναγκάζονται να στραφούν στην αναζήτηση καλύτερης τύχης στο εξωτερικό, η Νέα Δημοκρατία αποτελεί τον πλέον αξιόπιστο και υποσχόμενο πολιτικό φορέα για τους νέους.

Ας δούμε γιατί:

Η Νέα Δημοκρατία είναι ανοιχτή, αξιοκρατική και συμμετοχική, δίνει ευκαιρίες, απευθύνεται στην κοινωνία και ενισχύει την κοινωνική συνοχή. Πολλοί είναι οι νέοι που αξιολογήθηκαν αξιοκρατικά και συμμετέχουν τώρα στο Μητρώο Πολιτικών Στελεχών.

Επενδύει στη νέα γενιά για να οικοδομήσει την Ελλάδα του αύριο και να δημιουργήσει ένα νέο εξωστρεφές παραγωγικό μοντέλο που θα βγάλει τη χώρα από το τέλμα.

Προασπίζεται την αριστεία μέσω των ίσων ευκαιριών και της επιβράβευσης της προσπάθειας. Όλοι μπορούν να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους, να δουλέψουν και να προοδεύσουν, να σκαρφαλώσουν προς τα πάνω.

Η αξιολόγηση γίνεται το μέσο για την ενθάρρυνση, τη βελτίωση και την επιβράβευση. Όλοι μας μπορούμε να προσπαθήσουμε περισσότερο και να γίνουμε καλύτεροι όταν ξέρουμε ότι υπάρχουν κοινά αποδεκτά και αξιοκρατικά κριτήρια.

Η αξιολόγηση αφορά και τα Πανεπιστήμια, τα Προγράμματα Σπουδών και τους διδάσκοντες. Με μεγαλύτερη αυτονομία και παροχή κινήτρων, τα Πανεπιστήμια θα συνδεθούν με την αγορά εργασίας και η έρευνα με την παραγωγική διαδικασία και το επιχειρείν.

Με την ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων και τη διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools), η χώρα μας μπορεί να αναδειχθεί σε περιφερειακό κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη. Αυτό σημαίνει προσέλκυση ξένων φοιτητών αλλά και δημιουργία θέσεων εργασίας για νέους διδάκτορες και επιστήμονες.

Εκτός από τα Πανεπιστήμια, με την αγορά εργασίας και τους κοινωνικούς εταίρους θα συνδεθεί και η επαγγελματική εκπαίδευση.

Αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία και προσφέροντας προγράμματα πρακτικής άσκησης και κατάρτισης με πιστοποίηση σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και τον ιδιωτικό τομέα, δίνονται ευκαιρίες στους νέους να εξειδικευθούν και να αποκτήσουν εκείνες τις δεξιότητες που έχει ανάγκη η αγορά εργασίας.

Με τους τρόπους αυτούς αλλά και με ιδιωτικές επενδύσεις και τη στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας, όλο και περισσότεροι νέοι θα βρίσκουν δουλειά στη χώρα μας, θα τολμούν το επιχειρείν σε ένα ασφαλές περιβάλλον και δεν θα αναγκάζονται να φεύγουν στο εξωτερικό.

Οι νέοι -επιστήμονες και μη- θα μπορούν έτσι να προσπαθήσουν και να ευημερήσουν σε μια χώρα με αξίες και σε ένα εργασιακό περιβάλλον σταθερότητας και ασφάλειας.

Οι νέοι είναι και οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη θέση της χώρας μας στο σύγχρονο κόσμο που αλλάζει με γοργούς ρυθμούς.

Όταν σε ένα μεγάλο βαθμό η πολιτική και οι πολιτικοί έχουν απαξιωθεί, κινητήρια δύναμη είναι η συμμετοχή των νέων στα κοινά, στην πολιτική, στον προβληματισμό και στη λήψη αποφάσεων. Οι αποφάσεις για τους νέους δεν μπορούν να παίρνονται ερήμην τους. Για αυτό, η Νέα Δημοκρατία έχει ανοίξει τις πύλες της, τονίζοντας ότι η αποχή δεν είναι λύση.

Παραφράζοντας τη ρήση του Lincoln, η διακυβέρνηση των νέων από τους νέους για τους νέους είναι η οδός για να αλλάξει η χώρα μας νοοτροπία, να αναπτυχθεί και να εκτιναχθεί με αξιοπρέπεια προς τα εμπρός.

* Η Ιφιγένεια Κωφού είναι μέλος του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών ΝΔ-Τομέας Παιδείας και εκλεγμένη σύνεδρος Β΄ Θεσσαλονίκης