Η θαλάσσια συγκοινωνία «αναβιώνει» 20 χρόνια μετά το «ναυάγιο» και 8 μήνες πριν τις εκλογές

Η θαλάσσια συγκοινωνία «αναβιώνει» 20 χρόνια μετά το «ναυάγιο» και 8 μήνες πριν τις εκλογές

20 και πλέον χρόνια μετά το ναυάγιο της θαλάσσιας συγκοινωνίας και λίγους μήνες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές, η ιδέα επανέρχεται αυτή τη φορά όμως πιο διευρυμένη. Μάλιστα η επαναφορά της ιδέας έχει και …αέρα Βενετίας και όχι μόνο!

10 δήμοι της Θεσσαλονίκης, της Πιερίας και της Ημαθίας δημιούργησαν κοινό μέτωπο για σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) προκειμένου να δημιουργηθεί η θαλάσσια συγκοινωνία. Πρόκειται για τους δήμους Θερμαϊκού, Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Θέρμης, Καλαμαριάς, Δέλτα, Πύδνας Κολινδρού, Αλεξάνδρειας και Κατερίνης.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: 17 μεγάλες υποσχέσεις για τη σύγχρονη Θεσσαλονίκη που στοιχειώνουν τη μνήμη κατοίκων

 

Για το θέμα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη  ΠΕΔΚΜ παρουσία επιστημόνων, με πρωτοβουλία είναι του δήμου Θερμαϊκού και με τη στήριξη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας .

Σύμφωνα με τον δήμαρχο Θερμαϊκού Γιάννη Μαυρομάτη, ήδη υπάρχουν τρεις προτάσεις ιδιωτών, ώριμες και σχεδιάζεται να κατατεθούν στο αρμόδιο υπουργείο.

 

 

Παράλληλα, οι δήμαρχοι πρόκειται να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση προκειμένου να ξεκολλήσει το ζήτημα και η Εγνατία Οδό να υλοποιήσει τις υποδομές.

«Θέλουμε να ταράξουμε τα νερά. Υπάρχουν 10 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό εδώ και 6 χρόνια και δεν προχωράει το ζήτημα με ευθύνη όλων. Εξάλλου δεν έχουν καθοριστεί οι χερσαίες ζώνες των περισσοτέρων δήμων, εκτός από τον δικό μας.  Υπάρχει ο σχεδιασμός των στάσεων άλλα οι μελέτες δεν έχουν πάρει τις τελικές εγκρίσεις όπως επίσης και τα περιβαλλοντικά», υπογράμμισε ο κ. Μαυρομάτης, σύμφωνα με τον οποίο «υπάρχουν κοινές ευθύνες από κυβέρνηση και δήμους».

 

 

Η νέα πρόταση θα έχει τεχνογνωσία από Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ ώστε να υλοποιηθεί σωστά η θαλάσσια αστική συγκοινωνία στον Θερμαϊκό κόλπο.

Στη σύσκεψη παρέστησαν και μίλησαν εκπρόσωποι από τους δήμους Βενετίας, της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης.

«Μπορούμε να πάρουμε τεχνογνωσία από Αμβούργο, Βενετία, Σμύρνη και Άμστερνταμ και να εφαρμοστούν στον Θερμαϊκό κόλπο, διότι υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά», σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.

«Υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αναπτυχθεί για τη Θεσσαλονίκη η θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Δεν μιλάμε για ένα καραβάκια, αλλά για μια κανονική συγκοινωνία για να σταματήσει να ταλαιπωρείτε ο κόσμος μέσα από τον αστικό ιστό», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ Λάζαρος Κυρίζογλου.

Εκτιμάται ότι για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία πρέπει να δρομολογηθούν περίπου 60 καραβάκια, σύμφωνα με τον σύμβουλο της ΠΕΔΚΜ και του δήμου Θερμαϊκού Μιχάλη Τριανταφυλλίδη.